Bugün, 29 Mart 2024 Cuma

Pilot yetiştiriciliğine ‘Akademi’ yatırımı

ISPARTA 21.10.2017 05:09:00 0
Er-Ah Uçuş Okulu çıtasını yükselterek Akademi’ye dönüştü. Er-Ah Aviation Academy’nin açılışında konuşan Er-Ah Uçuş Okulu Sahibi Erdoğan Cabıoğlu, bugüne kadar 600’ün üzerinde pilot yetiştirdiklerini ifade ederek, bunlardan 400’ünün farklı havayollarında kaptan ve ikinci kaptan pilot olarak görev yaptığını bildirdi. Akademide 2 simülatör olduğunu belirten Cabıoğlu, yeni tesisin yılda 120 pilot yetiştirme kapasitesi bulunduğunu söyledi.

2008 yılından bu yana pilot yetiştiren Er-Ah Uçuş Okulu’nun yeni akademi binası dün düzenlenen törenle Süleyman Demirel Havalimanı’nda hizmete açıldı. Açılışa Isparta Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın, Burdur Belediye Başkanı Orkun Ercengiz, ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen, MHP İl Başkanı İsa Yalçın ve davetliler katıldı.
CABIOĞLU: ISPARTA, ESKİŞEHİR’DEN SONRA HAVACILIK ALANINDA ÜS OLACAK BİR KONUMDA
Törende açış konuşmasını yapan Er-Ah Uçuş Okulu Sahibi Erdoğan Cabıoğlu, ülkemize havayolunda 500’ün üzerinde uçak bulunduğunu ifade ederek, “Dünyada yüzde 3-5 gelişen havacılık Türkiye’de 2002 yılından bu yana yüzde 25-30 civarında büyüdü. Büyüme bu kadar büyük olunca kokpit ve ara elemana ihtiyaç duyuldu. Bizde bu noktada ülkemizin havacılığına katkı sağlamak için Isparta Süleyman Demirel Havalimanı’nda başlamış olduğumuz eğitim faaliyetlerine Antalya ve İstanbul’daki tesislerimizde devam ettik. Bu parçalı eğitim öğrencilerimizi yoruyordu. 2 yıl önce hayata geçirmiş olduğumuz projeyi 2016 Temmuz ayında temelini atarak, 15 ay gibi kısa bir süre içerisinde bitirdik.  İçeride 2 tane simülatörümüz, apronda 18 uçağımız, 30 uçuş öğretmenimiz, 15 yer dersi öğretmenimiz, 22 teknik elemanımız ve İstanbul ile Antalya tesislerimizle birlikte toplam 120 personel istihdam ediyoruz. Bugüne kadar 600’ün üzerinde pilot yetiştirdik. Bunlardan 400’ün üzerindeki pilotlar havayollarında kaptan ve ikinci kaptan pilot olarak görev yapıyorlar. Bundan sonra Türk sivil havacılığına katkı sunmaya devam edeceğiz. Böyle bir tesisi kurmaktan mutluyuz. Isparta havacılık üssü olma yolunda büyük bir mesafe ve adım kaydetti. Burada uçuş okulumuz yan tarafta ise bakım hangarlarımız var. kuzey tarafımıza Kara Havacılık Okulu geliyor. Bununla birlikte Türkiye’de Isparta, Eskişehir’den sonra havacılık alanında üs olacak bir konumda” dedi.
YALÇIN: YAPILSIN MI TARTIŞMALARI VARDI
MHP İl Başkanı İsa Yalçın da Isparta’da bir zamanlar Süleyman Demirel’in havalimanının yapılması gerekli miydi, değil miydi tartışmalarının olduğu hatırlatarak, “Sonraki yıllarda hayata geçince havalimanının Isparta ekonomisine ne kadar katkı sağladığını gördük. Şimdi de İstanbul’da üçüncü havalimanı yapıldıktan sonra Türk Hava Yolları’nın dünyada iddialı bir pozisyona geldiği bir dönemde, sivil havacılık anlamında Er Ah Havacılık olarak başlayıp, 26 yılın sonra Türkiye’de bir ilki başarıp, akademi haline gelmiş olan ve pilot yetiştirme anlamında sivil havacılığa verilecek destek anlamında ülkemizin uluslararası düzeyde elde edeceği başarıya önemli destek sağlayacak. Milliyetçi Hareket Partisi adına öncelikle bu havalimanını memleketimize kazandıran rahmetli Cumhurbaşkanımızı rahmetle anıyorum. Bu akademin bu aşamaya gelmesinde emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.
BAŞDEĞİRMEN: BU SINIFLARI ATLAYA ATLAYA BURAYI BİR HAVACILIK BÖLGESİ YAPIYORUZ
ITSO Başkanı Şükrü Başdeğirmen de yeni tesisin heyecan verici olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: “Hem şehrimizi hem ülkemizi tamamlayan çok önemli bir yatırım. Isparta’yı Türkiye ve dünyaya açan bir yatırım. Erdoğan beye Isparta’mıza böyle katkı sağladığı ve böyle prestijli bir yatırım getirdiği için çok teşekkür ediyorum. Bizler ülkemiz ve şehrimizi prestijli olarak çok yüksek yere taşıyan bu projede istihdamı da çok önemsiyoruz. Erdoğan bey 120 çalışanımız var demişti. Bunlar kaliteli nitelikli elemanlar. Havalimanımız faaliyete geçtikten sonra ASAL Havacılık Türkiye’de dördüncü hangarı bizim havaalanımıza kurdu. Bunu başka yere de kurabilirdi. O yüzden kendilerine teşekkür ediyorum. O da bize sınıf atlattı, ikinci sınıfı da Erdoğan bey atlattı. İnşallah bu sınıfları atlaya atlaya burayı bir havacılık bölgesi yapıyoruz. Keçiborlu’da havacılıkla ilgili bir okul açılıyor. Bu bölgemiz tamamen havacılıkla ilgili ne varsa hepsini yapar duruma gelecek. Hem istihdam hem gelir hem çalışmalar bizim ülkemize de çok büyük katkılar sağlayacağı inancındayım.”
ERCENGİZ: DAHA FAZLA UÇAK SEFER SAYISINA İHTİYACIMIZ VAR
Burdur Belediye Başkanı Orkun Ercengiz de bölgesel kalkınmanın ne kadar önemli olduğunu açılışı yapılan Er-Ah Akademi ile bir kez daha gördüklerini söyledi. Ercengiz, “Buraya bir havaalanı yapılsın mı yapılmasın mı kavgaları yaşanırken, bugün artık bu havalimanı yarattığı istihdamın dışında yetiştirdiği öğrencileriyle Türkiye’nin ilerleyen havayolu taşımacılığına katkı koyacak özel bir tesisin açılışını yapıyoruz. Ispartalılardan daha çok bu havaalanındaki uçakları sayıyoruz. Havadaki uçakları biz daha çok görüyoruz. Havayolu taşımacılığının her geçen gün çağ atladığı, adımını büyük attığı bir dönemde bizim artık bu bölgede daha fazla uçak sefer sayısına ihtiyacımız olduğu, ancak bunun olanaklarla kısıtlı olduğunu biliyoruz. Buradaki pilot sayısından ekipmana varıncaya kadar her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğunu da biliyoruz. Erdoğan beyin yaptığı bu yatırımla umuyorum sadece yarattığı istihdam değil, bundan sonraki süreçte pilot arkadaşlarımızın katkılarıyla dünyanın dört bir yanına daha fazla seferi bu bölgeden gerçekleştirebileceğiz. Bu işletmenin başta Erdoğan bey olmak üzere bölgemize hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.
GÜNAYDIN: KİŞİSEL ÇABASI MİLLİ BİR ÇABAYA DÖNÜŞMÜŞTÜR
Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın da Erdoğan Cabıoğlu ile 38 yıl önce tanıştıklarını ifade etti. Günaydın, “38 senedir ben onun o da benim takibimde. Daha önce Milliyetçi Hareket Partisi’nden aday olduğumda il başkanımızdı. Sayın Cabıoğlu’nun ne kadar güzel işler yapacağını tahmin ediyordum. Bugün baktım ki uçuş konusunun zirvesinde bir açılış daha yapıyor. Bundan önce de çok güzel hizmetleri olmuştur. Türkiye’de orman yangınlarında kendi uçaklarını kurmuştur. Türkiye’nin yangın uçakları yetersiz olduğu zaman Rus uçaklarını kiralamıştır. Orman yangınlarında da Orman Bakanlığı ile anlaşarak kişisel çabası milli bir çabaya dönüşmüştür. Ormanlarımızı kurtaran arkadaş dersem mübalağa etmemiş olurum. Türkiye’nin ilkini yapıyor. Eskişehir’de simülasyon olayı çok önceden var. Güzel pilotlarımızın çoğu oradan yetiştiriliyordu. Ama özelde yoktu. Hatta rakip olsa hem Isparta hem Türkiye’miz açısından iyi olur. Uçmanın en zevkini öğrenmek isteyenler buraya gelsinler” dedi.
Konuşmalarından ardından yeni binanın açılış kurdelesi protokol tarafından kesildi. Daha sonra davetliler hep birlikte akademi binasını gezerek bilgi aldı.