Bugün, 19 Nisan 2024 Cuma

Merkez Isparta Olabilir

ISPARTA 19.10.2016 07:08:00 0

Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliğinin yöneticileri ve üyeleri Isparta’da bir araya geldi. Senirkent Akkeçili Köyünde Yörük Köyü ve Müzesinde ilk yönetim kurulu toplantısını gerçekleştiren Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliğinin üyeleri, Isparta Belediyesi Etnografya Müzesini gezdi. 20 ilden katılımın sağlandığı müze ziyaretinde, ziyaretçiler müzeye hayran kaldılar. Müze ziyaretinin ardından Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği yöneticileri Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın’ı makamında ziyaret ederek Kur'an-ı Kerim, Türk Bayrağı ve Yörük ve Türkmen camiasının işareti olan keyfiye takdim etti. Başkan Günaydın, birlik yöneticilerine Isparta’nın bir merkez olabileceğini, önümüzdeki yıllarda kentte büyük bir etkinlik yapabileceklerini söyledi.

Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliğine Isparta’da ev sahipliği yapan birliğin Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Küçükyaman, ilk yönetim kurulu toplantılarını yaptıklarını ve ardından müzeyi ziyaret ettiklerini söyledi. 20 ilden katılım olduğunu, üyelerle birlikte Türkiye’de eşi benzeri olmayan Etnografya Müzesini de ziyaret ettiklerini kaydeden Küçükyaman, “Üyelerimiz böyle bir müzeyi görünce şaşkınlık ve heyecan içerisinde kaldılar. Böyle bir müzeyi kazandıran belediye başkanımız ve ekibine, bu eşyaları bağışlayan vatandaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Buram buram kokan bu kültürün yaşatılıp gelecek nesillere aktarılmasında çok önem arz eden bir müze. Bizlerde tarihin, kültürün elçiliğini yapmaya çalışıyoruz. İyi ki böyle bir müze yapıldı” dedi.
Bursa Orhaneli Belediye Başkanı ve Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği Genel Başkanı İrfan Tatlıoğlu, Isparta’nın gül kokulu bir şehir olduğunu söyledi. Tatlıoğlu, “Bu müzeye girdiğimizde müzenin mimarisiyle dışarıdan insana bir cazibe olduğunu fark ettiriyor. İçerisine girdiğimizde inanın şaşkınlık içerisindeyim. Çocukluğumuzda gördüğümüz hatta göremediğimiz birçok kilim ve halı desenlerini burada görmek mutlu etti. Kaybettiğimiz değerleri sayın başkan buraya hepsini toplamış. Bundan dolayı Belediye Başkanımız Yusuf Ziya Günaydın beyi tebrik ve takdir ediyorum. Kolay bir iş değil. 30 tane fabrika yapsanız, sokakları, kaldırımları som altından kaplasanız şuradaki yaptığınız kadar ses getiremezsiniz. Burada hem Isparta’yı simgelemiş, hem Isparta halısını ön plana koymuş hem de geçmişten geleceğe bir yol göstermiş. Her bir halı, kilimin dili var, konuşuyor. Isparta şanslı diyorum” görüşlerinde bulundu.
Bilecik İl Genel Meclisi Başkanı ve Bozüyük Yörük Türkmen Derneği Başkanı Oğuz Sertler de, “Hem çeşitlilik açısından hem de halı olayında Isparta’nın bu kadar geliştiğini görmemiştik. Isparta’yı gülüyle, 9.Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel ile meşhur biliyorduk. Etnografya Müzesinden çok etkilendim. Bu eserleri kazandıran başta belediye başkanımız Yusuf Ziya Günaydın başta olmak üzere tüm belediye personeline canı gönülden teşekkür ediyorum. Gezilip görülmesi gereken yerlerden bir tanesi. Bilecik’teki arkadaşlarımızı da yönlendireceğim. Bilecik’te tarih şehri, kuruluş ve kurtuluşun beşiği. Isparta’yı da gördükten sonra buradan da etkilenmemek mümkün değil. En kısa zamanda bir grup olarak tekrar buraya geleceğiz” şeklinde konuştu.
Balıkesir Yörük Türkmen Federasyonu Başkanı Sinan Ergüven de, Isparta’yı 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in memleketi olarak bildiklerini kaydetti. Ergüven, “Isparta aşık olunacak kadar güzel bir şehir. Müzeye de hayran kaldık. Yurt dışına gittiğimizde görüyoruz ki her taraf müze. Bizim ülkemizde bu müzecilik biraz daha eksik. Ama Isparta’da bu müzeyi yapanları ben tebrik ediyorum. Gerçekten çok güzel bir eser kazandırmışlar. Isparta’dan bugün biz çok şey öğrendik. Isparta hakikaten yaşanabilecek bir şehir. Bu şehri güzelleştirenlerde Isparta’nın bu güzel insanları, sevdalı, vatanperver insanları. Buraya emeği geçen herkesi kutluyor, tebrik ediyorum” görüşlerinde bulundu.
Müzeyi görünce hayran kaldığını belirten Antalya Yörük İl Beyi Hamdi Sarıca, “Bacılarımızın, analarımızın, ablalarımızın el emeği, göz nuru ile dokuduğu halı ve kilimleri görünce kültürümüze böyle bir katkıda bulunduğu için belediye başkanımızı tebrik ediyorum. Duygulandım, gözlerim doldu. Burada kültürümüzü gördük, kültürümüzün içerisine daldık. Kültürümüze böyle güzel bir eser kazandırdıkları için emeği geçenleri kutluyorum” dedi.
Seydikemer Yörük Türkmen Derneği Başkanı Kerimoğlu İsmail Uzunoğlu da, “Müzeciliğe hayran bir insanım. Bende 1989 yılında toplamaya başladım, Fethiye’de Yörük çadırları Yörük Müzesi kurdum. Burayı görünce de öyle hayran kaldım ki, bizde ‘At ölür meydan kalır, yiğit ölür namı kalır’ diye bir söz vardır. Şurayı yapan yiğit insanı gerçekten tebrik ediyorum. Atalarımızın, ecdadımızın bu el emeklerini, göz nurunu, kültürümüzü, örfümüzü, adetimizi burada yaşatması gerçekten bizim tüylerimizi diken diken etti. Çok onurlandık, gururlandık. Başkanımıza çok teşekkür ediyorum, başarıları daim olsun” diye konuştu.
Televizyon Program Sunucusu ve Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği Bacı Beyler ekibi üyesi Sebile Eke de, “Bize dediler ki Isparta gül kokar. Her anında, her dakikasında gül var. Gelirken kapısında aldık gülün kokusunu. İnsanında, başkanında, halısında, hocasında. Çok teşekkür ediyoruz tüm Isparta’ya. Öncelikle belediye başkanımıza, hani vardır ya bir tanımda. Gül alırlar, gül satarlar. Gülden terazi yaparlar. Gül ile gülü tartarlar. Başkanımızın önderliğinde gül alıp, gül satmışlar. Gülün kokusunu Isparta’dan tüm dünyaya türüm, türüm yaymışlar. Dileriz ve temenni ederiz ki tüm kokuların üzerinde olan gülün kokusu Isparta’da olduğu gibi önce ülkemin tüm topraklarına, tüm insanlarına ve evrene yayılsın. Gül kokusunda yaşayan insanların hayatında olan tüm güzellikler Isparta’dan dünyaya olsun. Bugün bizi Isparta’da ağırlayanlara, bu müzeye emeği geçenlere ve hepsinin eşliğinde kıymetli belediye başkanımıza çok teşekkür ediyoruz. Temenni ediyoruz ki, burada yaşadıklarımız ve yaşattıklarımız burada gördüklerimiz diğerlerine de nasip olsun tüm ülkem insanlarına. Emekleriniz hem bu dünyada, hem de diğerinde karşılığını bulsun diyoruz” görüşlerinde bulundu.
Müze ziyaretinden sonra geceyi Isparta’da geçiren birlik yöneticileri ertesi gün Belediye Başkanı Yusuf Ziya Günaydın’ı makamında ziyaret etti. Bursa Orhaneli Belediye Başkanı ve Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği Genel Başkanı İrfan Tatlıoğlu, müzeyi gezdiklerini gördükleri eserler karşısında çocukluklarını ve gençlik yıllarına gittiklerini söyledi. Tatlıoğlu, “Müzenin kapı işlemelerinden, mimarisine ve içerisinde barındırdığı eserlere kadar her şey muhteşemdi. Sizleri böyle bir eseri kazandırdığınız için takdir ve tebrik ediyoruz” dedi. Tatlıoğlu ayrıca birliğin kuruluş süreci ve yaptıkları çalışmalar hakkında da Başkan Günaydın’a bilgiler verdi. Ziyaretçiler yapılan müzeden dolayı Günaydın’a teşekkür ederken, “Isparta’da hiç unutulmayacak belediye başkanları arasında yer alacaksınız” dedi.
Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği yönetici ve üyelerinin ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Isparta Belediye Başkanı Yüksek Mimar Yusuf Ziya Günaydın’da, birliğe her türlü yardıma hazır olduklarını söyledi. Günaydın, Isparta’ya kültür bakımından yaptıkları çalışmalar hakkında birlik yöneticilerine bilgiler verirken, yeni müze projesi, Dede Korkut Heykeli ve Müzesi gibi farklı yatırımlarının bulunduğunu kaydetti. ‘Benliğimizi, kültürümüzü, birlik ve beraberliğimizi temsil edecek eserler kazandıracağız. Yaptığımız çalışmalarla geçmişimizi günümüze getiriyoruz. Şehrimizi kültür, kongre ve fuar merkezi haline getirmek için çalışıyoruz. Önümüzdeki yıllarda birliğinizin kongresini ve diğer faaliyetlerinizi ilimizde yapabileceksiniz. Sizlerin merkezi Isparta olabilir” görüşlerinde bulundu.
Ziyaretin ardından Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği Genel Başkanı İrfan Tatlıoğlu, Başkan Günaydın’a ‘Rehberimiz Kur’an-ı Kerim, vatan, millet, istikbal ve istiklalimizi temsil eden Türk Bayrağı ve Yörük Türkmen camiasının işareti olan keyfiye’ takdim etti.