Bugün, 27 Nisan 2024 Cumartesi

Adım adım Havacılık Üssü’ne

Türkiye’nin havacılık üssü olmaya aday Isparta’da ERAH Havacılık Uçuş Okulu ile SDÜ önemli bir işbirliğine imza attı.

ISPARTA 27.01.2016 07:06:00 0
Sanayi şehri olmayı başaramayan Isparta, eğitim kenti olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu kapsamda 2.üniversiteyi konuşan Isparta, ihtisaslaşma alanında da havacılık üssünü benimsiyor. Süleyman Demirel Havalimanı’nın son dönemdeki etkinliği, Kara Havacılık Okulu’nun ilimize taşınacak olması ve ERAH Havacılık Uçuş Okulu’nun çalışmaları Isparta’nın bu konuda doğru yolda olduğunu gösteriyor. SDÜ Keçiborlu Meslek Yüksek Okul Müdürü Doç. Dr. İbrahim Üçgül ile ER-AH Havacılık Uçuş Okulu Genel Müdürü Erdoğan Cabıoğlu katıldıkları Basın Kulübü programında Isparta’nın bu hedefine nasıl ulaşabileceği noktasında görüş belirttiler.
HAVACILIK ÜSSÜ OLMAYA ÇOK YAKINIZ
2008 yılında ER- AH havacılığın temelini attığını söyleyen Erdoğan Cabıoğlu, Isparta’nın hava sahasının çok uygun olduğunu ve buranın artık bir havacılık üssü olduğunu söyledi.  Erdoğan Cabıoğlu, “Havacılık deyince insanın aklına önce İstanbul sonra Antalya geliyor. İstanbul’da havacılık eğitim sektöründe olan arkadaşlarımız artık kımıldayamaz hale geldiler. Okullar Çorlu’ya gidiyor. Uçuş okulları kıpırdayamıyor. İstanbul’dan kaçıyorlar. Okul uçakları artık oralarda uçamıyor. Isparta Süleyman Demirel Havalimanı’nda bu işi yapmaktan dolayı çok mutluyum. Eğitimi her yerde veriyorsun ama uygulamayı havalimanı dışında bir yerde yapamıyorsun. Havacılık üssü olmaya çok yakınız. Bu manada ben kendimi çok şanslı hissediyorum. Geç kalınmış olsa bile bir yerlerden başladığımıza inanıyorum. Devletlerde 50 sene 100 sene önemli yıllar değil. Burada biz üniversitemize havacılık konusunda, bilgi, birikim, alt yapı, teknik konuda destek sunmaya hazırız ve sunacağız. Her türlü imkanımızı alt yapı desteklerimizi hepsini tahsis etmeye hazırız. Zaten birlikte beraber yapılacak bir çalışma” şeklinde konuştu.
THY ISPARTA’YI TERCİH ETTİ
Isparta’nın Antalya ve İstanbul’un ardından Türkiye’nin havacılık üssü olacağına dikkati çeken ER-AH Havacılık Uçuş Okulu Genel Müdürü Erdoğan Cabıoğlu, havacılık sektörüne ciddi manada bir istihdam sağladıklarını vurguladı. Türkiye’deki havacılık sektörünün dünyadakinden daha hızlı büyüdüğüne işaret eden Erdoğan Cabıoğlu, sektör geliştikçe eleman ihtiyacının da arttığını belirtti. Isparta’nın havacılık sektörünün gelişmesine uygun bir şehir olduğunu ifade eden Cabıoğlu, Türk Hava Yolları’na pilot yetiştirmenin büyük bir katkı sağlayacağını açıkladı. Cabıoğlu, “Biz ER-AH havacılık olarak 3 yıldır THY’nin kapısını çalıyoruz. THY defalarca Süleyman Demirel Havalimanı’na geldi. Kontroller yaptı. Defalarca bizi denetlediler ve biz bu denetlemelerden alnımızın akıyla çıktık. Daha sonra da anlaşmamızı imzaladık. THY ile 3 yıllık anlaşma yaptık. Gelen öğrencilerin 10 ay sonunda eğitimlerini tamamlayacaklar. Türk Hava yolları pilotlarına 218 uçuş ve simülasyon 900 saat de yer eğitimi verilecek. İlk grup 3 Şubat’ta eğitime başlayacak” dedi.

THY KOLAY KOLAY ÖĞRENCİ TESLİM ETMEZ
Öte yandan Isparta’nın ikinci üniversiteyi konuştuğunu hatırlatan Erdoğan Cabıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Üniversitemize her yıl 10 bin öğrenci ilave oluyor. Havacılıkta bir eğitim. Isparta’yı bir eğitim merkezi olarak kabul ediyoruz. Çok mücadele ettik. Biz Isparta’da uçuş eğitiminin yanında uçakların bunların bakım eğitimlerini bakımlarını da aldık. Yan tarafımızda ASAH Havacılığının hangarında büyük uçakların bakım hangarı var. Havacılıkla ilgili Isparta kamuoyunun bilmediği büyük potansiyel Süleyman Demirel Havalimanında mevcut. Buralara kolay gelmedik. Ömür vefa ettiği sürece bunlara devam edeceğiz. Bu işin üniversite ile olması gerektiğine inanıyorum. Uçuş eğitiminin referansı yoktur. Senin verdiğin eğitime güvenilmezse sana destek verilmez. THY nereden referans gelirse gelsin inancı olmadığı müddetçe sana öğrenci teslim etmez.”

4 YILLIK EĞİTİM BAŞBAKANLIKTA İMZA AŞAMASINDA
Isparta’nın havacılık alanında geleceğinin parlak olduğunu söyleyen Süleyman Demirel Üniversitesi Keçiborlu Meslek Yüksek Okul Müdürü Doç. Dr. İbrahim Üçgül, Keçiborlu da havacılık sektörü ile ilgili bir bölüm kurduklarını söyledi. Doç. Dr. İbrahim Üçgül, “Eğitime başlayabilmesi için sivil havacılığın katı şartları var. Kadromuzu kurmayı hedefledik ve oluşturduk. Yasal düzenlemeleri çok iyi incelemek gerekiyor. Şuan Keçiborlu MYO’da uçak bakımı ile elamanlar yetiştirilecek. 4 yıllık yüksekokulun çalışması var. O da şuan Başbakanlıkta imza aşamasında. O süreçte çok yaklaştı. Isparta’da havacılık alanında büyük gelişmeler olacağına inanıyoruz. Bu kapsamda üniversitemiz de bu inançta. İnşallah önümüzdeki 6 aydan sonra ve büyük bir gelişmeyi başlatmış olacağız” dedi.
SİVİL HAVACILIĞIN ÖNÜNÜ AÇACAĞIZ
Doç. Dr. İbrahim Üçgül, Keçiborlu Meslek Yüksekokulu’nda sadece uçak bakımında değil pilotaj çalışmalarının da yapılacağını söyledi. Doç. Dr. İbrahim Üçgül şöyle konuştu: ER- AH havacılıkla ileriki aşamalarda pilotaj ile ilgili bir çalışmaya başlayacağız. Bunlar hep 4 yıllık sivil havacılığa hazırlık aşamaları. Bir hangar kurmadan bir işe kalkışamıyorsunuz. Şu anda başkanımız havaalanı yakınında yer bakıyor. Keçiborlu MYO’nun bir değil belki birkaç tane uçağı olacak. Bu konuda laboratuvarda tamirat yapması gerekiyor öğrencinin. Erdoğan Bey bir uçağın parçalarını verecek. Bunlarla beraber inşallah bir aksilik olmazsa Eylül itibariyle ilk öğrencilerimiz alıp eğitime başlamak hedefimiz. Hedef bu sene ama seneye de olabilir. Sivil havacılığın önünü de açmak istiyoruz ve böylece hızlı bir gelişme içerisine gireceğiz. adım atmamak gerek. Temkinli ve yavaş gidiyoruz.”
BAŞKAN PARLAK’TAN TAM DESTEK
Keçiborlu Belediye Başkanı Yusuf Murat Parlak ise belediye olarak bu konuda üzerlerine düşen her türlü görevi yapacaklarının sözünü verdi. Parlak, “Üniversite ve Erdoğan hocamın çabalarıyla Keçiborlu’da bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Çok çalışmamız ve çok gerçekçi olmamız gerekiyor. Erdoğan ve İbrahim hocalarımız bize ivme kazandırıyorlar. Havacılık konusunda eğitim üssü olması noktasında istekliyiz” diye konuştu.