Bugün, 15 Mayıs 2024 Çarşamba

Sütçüler’i mahrumiyete iten konu YOL!!

Sütçüler Belediye Başkanı Mustafa Üstün, ilçenin yol konusunda sıkıntılar yaşadığına değinerek, “Süttçüler’i çıkmazdan, mahrumiyetten kurtaracak yegane yapacağımız çalışma yol. Yolu yaparsanız Sütçüler’i medeniyete ç?

GÜNDEM 26.10.2016 05:38:00 0
Sütçüler Belediye Başkanı Mustafa Üstün, K32’de katıldığı Birebir Programında ilçenin durumu ve yatırımlar hakkında bilgiler verdi. Sütçüler’in coğrafi konumu nedeniyle hizmet götürmenin zorluğuna değinen Üstün, en çok yol konusunda sıkıntı yaşadıklarını dile getirdi. 1990 yılından bu yana kurdukları dernekle birlikte Melikler Köprüsü’nün yapımı için uğraş verdiklerini anlatan Üstün, bu konuda mutlu sona yaklaştıklarını söyledi. Üstün, Melikler Köprüsü’nün yanı sıra ilçede yapılması gereken yollar ve bu konudaki çalışmalar hakkından bilgiler verdi.
HEYELANLI YOL GENİŞLETİLECEK
Sütçülerin heyelanlı bir bölge olduğunu vurgulayan Sütçüler Belediye Başkanı Mustafa Üstün, “O konuda sıkıntımız çok büyük. Orman Bakanımız yerinde ziyaret etti. Orman Bölge Müdürlüğü’ne sıkıntının çözülmesi için talimatlar verdi. 2017’de dere ıslah çalışmalarına geçilecek. Heyelanlı bir yolumuz vardı. O yol Sütçülerimizin yüzde 70-80 yükünü alıyor. Oranın kısa zamanda yapılması gerekiyordu. İl başkanımıza, teşkilatımıza Süreyya beye çok teşekkür ediyorum. Sayın Başkanımız o dönemde Ulaştırma Bakanıydı, talimatını vermişti. Geçen hafta o yolda çalışmalara başladık. Zemin etüdü yaptık. Fore kazık sisteminin olmasını istiyoruz. Ama onun için de yerin sağlam olması gerekiyor. Ama şuanda zemin çürük gözüküyor. O yüzden yarı taş tahkimat, yarı fore kazık olarak çözülebilir denildi. O yolu yaptığımızda altta olan bir yerden de bir araçlık yol açmayı hedefliyoruz” dedi.
SÜTÇÜLER ISPARTA TARAFINDAN KEŞLETİLMEMİŞ BİR İLÇE
Sütçüler’i çıkmazdan ve mahrumiyetten kurtaracak yegane çalışmanın yol olduğunu dile getiren Üstün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sütçüler’in kilit noktaları var. Melikler Köprüsü, Beyşehir yolu ve Gebiz yolu. Ben bunu defalarca anlattım. Ben ilçede kurucu başkanlık yaptık. AK Parti’nin temelinden bugüne kadar siyasetin içerisindeyim. Hep konuşmalarımda hem toplantılarda bu yolu dile getirdim. Sütçüler’i mahrumiyete iten yol, medeniyete açılan kapı yol. Yolu yaparsanız Sütçüler’i medeniyete çıkarmış olursunuz. Onun için Melikler Köprüsü üzerinde hassasiyetle durduk. Sütçüler bir turizm cenneti. Isparta tarafından keşletilmemiş bir ilçe. Yeni yeni Süçtüler keşfediliyor. Her alanda turizm yapabilirsiniz. İnanç turizmden tutun, yayla turizmine, dağcılık, safari, avcılık gibi konularda turizme açık bir ilçe.
BİZ 1990 YILINDA MELİKLER KÖPRÜSÜ DEMEYE BAŞLADIK
Melikler Köprüsü’nde 1966-67 yıllarında proje çalışmalarına başlanıldı. 1976-77 yılında yapım işine geçildi. 1986’da su tutulmaya başladı. 1990 yılında su varması gereken yere vardı. Biz 1990 yılında Melikler Köprüsü demeye başladık. Çünkü Elsazı tarafımızda dostlarımız var. Kız alınmış, kız verilmiş, hısım akrabalık var, onlar Çandır’a gelir, Çandır öbür tarafa giderdi. Araya su girince dostluk bitti. Onun için köprüyü 1990 yılından bu yana dile getirdik. 11 yıl ilçe başkanlığı yaptım. Hiçbir zaman köprüyü dilimden düşürmedim. Turizmde kilit noktasıdır. Çandır’da dünyalar harikası, bozulmamış Yazılı Kanyonumuz var. Bunu da turizme açalım. Biz Antalya’nın arka kısmındayız. Antalya, Türkiye’de turizmin başkenti. Biz de Yazılı Kanyonu turizme sunabiliriz. Bu halde Yazılı Kanyona gelen turist sayı 25-30 bin. Çoğu gruplar yol dar olduğundan giremiyor. Melikler Köprüsü Sütçüler’i zıplatacak bir proje.
BU KÖPRÜ YAPILSIN DİYE ZAMANINDA DERNEK KURDUK
Aslında köprü Isparta’ya bizi uzaklaştırıyor. Ama Antalya’ya baya bir yaklaştırıyor. Köprünün tablaları konulmaya başlandı. Yakın zamanda üzerinden geçeriz diye bekliyoruz. Giden Valimiz Vahdettin bey bu sıkıntıyı gördü ve üzerinde hassasiyetle durdu. Süreyya vekilimizin o köprünün parasının çıkartılmasında gayretleri çoktur. 1990 yılından bu yana kim bu köprü için uğraştıysa ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bu köprü yapılsın diye zamanında dernek kurduk. Şemsettin Uzun’la çok mücadeleler verdik. Belki 5-6 sefer sayın valimle oraya gidip gidip bakıyoruz. En son gittiğimizde sayın valim bu seferde mi seyredeceğiz dedim. O zaman 3 milyon lira civarında dar bir proje vardı. Sayın valimiz başkan  yarısı sizden yarısı benden dedi. Siz başlayın 1,5 milyon lira söz dedik. Olmaz dedi. Şuanda 750 bin lira var gerisini tamamlarız dedik. Öyle kaldı.
BEYŞEHİR YOLU DA ARKA KÖYLERİMİZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Burası Sütçüler’in ufkunu açacak bir köprü. Arkasından Gebiz yolunu da yapmamız gerekiyor. Gelen turist oradan girecek, Sütçüler’e uğrayacak, Gebiz’den çıkacak. Beyşehir yolu da arka köylerimiz için çok önemli. Oraların kalkınması için bu yolun önemi çok. Gebiz ve Beyşehir yollarını ham yol olarak açtık. Bu yıl içinde Gebiz yolunda bir kumlama olacağını söylediler. Gebiz yolunda bizim sınıra kadar Antalya Büyükşehir Belediyesi getirdi. Çalışmalar hızlı şekilde devam ediyor kısa zamanda asfalta geçecekler. Bizde kumlar ve eksiklikleri gidererek orayı da asfaltlarız diye düşünüyorum.
ÇANDIR’DAN SONRA SÜTÇÜLER’E KADAR BU YOLU TAŞIMAMIZ GEREKİYOR
Turisti Melikler Köprüsü’nden alıp Yazılı Kanyona getirip, orada 1-2 gün turisti tutup, daha sonra Sst Paul yolu yolundan yürütüp, Sütçüler’i getirmek istiyoruz. Melikler Köprüsü’nü yapıp Çandır’a kadar getirdiğimiz zaman iş bitmiyor. Önemli olan Çandır’dan sonra Sütçüler’e kadar bu yolu taşımamız gerekiyor. Bu arada 20 kilometre mesafe var. Bu yol inişli çıkışlı, sert virajlı, sıkıntılı bir yol. Bu yol için harekete geçtik. Bir dernek kurduk. Eski Milletvekillerimizden Yakup Üstün’ün önderliğinde bir dernek kurduk. Proje çalışması yapılacak. Bu yolda bazı güzergah değişikliği yapılarak 2-3 km daha kısaltıyoruz. Bu yaptığımız zaman Sütçüler’i Melikler Köprüsü’ne bağlayacağız.”
SÜTÇÜLER’DEN TURİZM ATAĞI
Öte yandan BAKA’nın desteklediği Doğa Tesisleri Projesi hakkında bilgi veren Sütçüler Belediye Başkanı Mustafa Üstün, şunları söyledi: “Doğa tesislerindeki projemizde asıl düşüncemiz Sütçüler’de turizmin yapılabileceğini, turizmden para kazanılabileceğini vatandaşımıza göstermekti. Turisti Melikler’den girip Yazılı Kanyon’da gezdirip, daha sonra Sütçüler’e getirip, benim tesislerde bir gece yatırmak istiyoruz. Bu projenin ikinci basamağı yayla turizmi. Ben turisti gezdiremedikten sonra ikinci gün birazcık hapishane gelmeye başlar. Orada onları eğlendirmek, Sütçüler’i tanıtmak için yayla turizmi yapacağız. Zengi yaylamız var. Sütçüler’e 12 km uzaklığında. O yaylanın bir özelliği var bir günde bronzlaşırsanız. Orada belediyenin kadrolu katırları olacak. Katırlarla turistlere yaylayı gezdireceğiz. Öğlen yemeğini orada yedireceğiz. Daha sonra Sütçüler’e turisti getireceğiz. Doğa Tesisleri adı altında BAKA’ya bir proje sunduk. Projemiz kabul edildi. Kıl çadır projemiz vardı sonra bunu izolasyonlu çadırlara çevirdik. O da kabul gördü. Otel konforunda olan çadırlar bunlar. Televizyon, buzdolabı, lavobası duşa kabini olan bir çadır yaptık. Gelen gören herkes teşekkür ediyor. 18 izolasyonlu çadır, 3 tane bungalov ev, bir tane restoran, 2 tane de kıl çadır koyduk.
A TİPİ MESİRELİĞİ İZNİ ALDIK
Sütçüler Belediyesi imkanları dar olan bir belediye. O yüzden imkanlarımızla bu problemleri çözmeye çalışıyoruz. Orada güzel bir yer seçtik. Tesisimize daha isim vermedik. Vatandaşlar arasında bir yarışma düzenleyeceğiz ve bir isim bulacağız. Ayrıca Orman’dan A tipi mesireliği izni aldık. A tipinde beton yapı yapabilirsiniz. Orayı Orman Bakanlığı’ndan 29 yıllığına kiraladık. Yıllık 5 bin 100 liraya anlaştık.
3 YIL BELEDİYE İŞLETECEK
Projemiz yaklaşık olarak bitmiş durumda. Elektrik sıkıntımız var.  BAKA ile yaptığımız anlaşma doğrultusunda 3 yıl belediyemiz işletecek. 3 yıldan sonra ihale edebiliriz. Orada istihdam sağlayacağız. Süçtüler’de şuanda otel yok. Otel ihtiyacını karşılıyor. Burası çalışmaya başladığı zaman o sıkıntıyı da bertaraf etmiş oluruz.”
İLÇENİN GİRİŞİ KÖY GİRİŞİ GİBİ
Diğer taraftan Sütçüler’e girerken bir köy havası oluştuğunu belirten Başkan Üstün, ilçeyle ilgili şunları söyledi:  “Sanki köye giriyor gibi bir durum var. Göreve geldiğimiz zaman Karayolları Bölge Müdürümüzü sık sık ziyaret ettim. Müdür bey de kabul etti. Bizim talebimiz Boğazköy’den Sütçüler’in girişine kadar yaklaşık 3 km’lik yolu düzgün yapalım. Bu yolda yaklaşık 27 viraj var. Burada güzergah değişikliği olacak ve virajları yaklaşık 9’a düşürüyoruz. Yolu genişleteceğiz. 12 metre, refüjlerle birlikte yaklaşık 30 metre sıcak asfalt kaplamalı yol olacak. Projesi çizildi ve Ankara’da onaylandı. 2017 yılında hedefleniyor. Şuan kurum görüşlerine müracaat edildi. Arkasından kamulaştırmaya geçilecek. Vatandaşımız kabul ederse de bir çırpıda bu işi bitireceğiz.
3 TANE DUT BAHÇESİ KURDUK
Seçim döneminde çalışmalarımızda Sütçüler’i girişiyle ve çıkışıyla farklı bir görüntüye sokacağız dedik. Girişimiz dut, çıkışımız ceviz ağaçlarıyla olacak dedik. Ama yolda böyle bir sıkıntımız olunca tabi bu çalışmayı yapamadık. 26 yıl festival yapılmış ama eğlenceyle geçirilmiş. Dut üzerine bir çalışma yapılmamış. Biz gelince bu eksikliği gördük. Dut yemeye Sütçüler’e gelenlere dut yedirebileceğimiz bir bahçemiz yok. 3 tane dut bahçesi yaptık. Dut bahçelerimizde 500 tane fidanımız var. hızlı bir şekilde gelişiyor. Damlama sulama kurduk. Yapmış olduğumuz hizmetler arasında en çok hoşuma giden proje o proje.
FASON ÜRETİYORUZ AMA AMACIMIZ SÜTÇÜLER’DE ÜRETMEK
Dışarıdan gelenler Sütçüler’den acaba ne götürebilirim diye düşünenler için organik dut pekmezi lokumu üretimi yapıyoruz. Lokum organik olarak üretiliyor. Buna yönelik çalışmalarımız devam edecek. Diğer illerde ikamet eden hemşerilerimiz yaz aylarında gelirler ve ihtiyaçlarını buradan götürdüler. Sütçüler tarhanası yapmayı hedefliyorum. Sütçüler’in tarhanasında damak tadı çok farklı. İstanbul’dan veya diğer illerden gelenler komşularına götürürler. Onlar da bunlar satılmıyor mu bizde alacağız diyorlarmış. Şuanda fason olarak ürettiriyoruz. Ama hedefimiz bunları Sütçüler’de üretmek. Amacım hem bu ürünleri Sütçüler’de ürettirmek hem de istihdam sağlamak. Lokumumuz hamdolsun tuttu. Tadına bakanlar çok memnun kalıyorlar. İnşallah lokumun üretimini önümüzdeki yıllarda Sütçüler’de üreteceğiz.
FAHRETDİN BEYİN ELİNDEN İNŞALLAH GÜLCÜLÜĞÜ ALACAĞIZ
Gülcülük Sütçüler’de hızlı bir şekilde ilerliyor. Özellikle Kesme bölgesinde hız kazandı. İnşallah gülcülükte de belli bir mesafe aldık. Orada 2 tane gülyağı fabrikası açılınca gül üretimini tetikledi. Sütçüler denilince artık gül ile de anılmaya başlanacak. Pilot bölge Kesme. Oradan başladı. Diğer köylerimize de yayılacak. Bizim gül üretimimiz organik. Fahretdin Beyin elinden inşallah gülcülüğü alacağız.”