Bugün, 9 Mayıs 2024 Perşembe

İHH’dan Arama Kurtarma Ekiplerine Eğitim; Isparta İHH Arama Kurtarma Ekibi de Orada

ISPARTA 26.09.2021 10:17:00 0
İHH’dan Arama Kurtarma Ekiplerine Eğitim;
Isparta İHH
Arama Kurtarma
Ekibi de Orada
İnsani Yardım Vakfı (İHH) Arama Kurtarma ekiplerinin üç gün sürecek olan Bölgesel Doğada Arama Kurtarma (DAK) eğitimi, komşu ilimiz Afyonkarahisar’ın Şuhut ilçesinde başladı.

ARAMA KURTARMA
EĞİTİMLERİ 3 GÜN SÜRECEK
İnsani Yardım Vakfı (İHH) Arama Kurtarma ekibinin Doğada Arama ve Kurtarma (DAK) 6. Bölge Temel Eğitim Programı 1. Modül Kursu’nun Afyonkarahisar bölümü dün itibariyle başladı. Söz konusu kursa Antalya, Isparta, Burdur ve Afyon illerinin Arama Kurtarma ekipleri katılıyor. Afet ve savaş bölgelerinde yardım çalışmaları yürüten İHH’nın Arama Kurtarma ekiplerine, ilk olarak tearik ardından uygulamalı olarak zorlu koşullarda eğitimler verildi. Söz konusu eğitimlere 8 Kişilik Isparta Arama Kurtarma Ekibi de katılıyor.
ANTALYA, ISPARTA,
BURDUR VE AFYON EĞİTİMDE
Gönüllülere, zor şartlarda hayata tutunabilmek için ip bağlamaktan çadır kurmaya, tehlikeli yollarda saatlerce yürümekten, sarp kayalıklardan ip yardımıyla düzlüğe inmeye kadar tüm eğitimler veriliyor. Eğitime 4 ilden, 50 gönüllü ve 5 eğitmen katıldı.
İLLERDE ARAMA KURTARMA
EKİPLERİ PROFESYONELLEŞİYOR
Antalya İHH Arama Kurtarma Ekip Sorumlusu Ali Uygur, söz konusu eğitim çalışması ile ilgili olarak yaptığı açıklamada; “Eğitimlerimizde kendi yazdığımız modülü uyguluyoruz. Bu eğitimleri de kendi yetiştirdiğimiz eğitmenlerimizle gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız eğitimlerin ileri seviyeleri de olacak. Eğitim programı kapsamında Türkiye 6 bölgeye ayrıldı. Biz 6. Bölgedeyiz. Arama Kurtarma işini profesyonelleşme açısından çok önemsiyoruz bu eğitimleri. İHH Arama Kurtarma olarak bir çok ilimizde operasyona çıkan ekipler seviyesine geldik. İnşallah bu eğitimlerimizi yaygınlaştırarak daha profesyonel, daha operasyonel ve daha aktif ekipler haline gelmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
İŞTE VERİLEN EĞİTİM KONULARI
İHH arama – kurtarma kursunda verilen eğitim başlıkları şu şekilde: