Bugün, 21 Mayıs 2024 Salı

2 pedal, 4 pati diyerek bisikletle yollara düştüler

ISPARTA 5.06.2018 07:16:00 0
İstanbul’da garsonluk yaparken 4 ay önce işi bırakıp bisiklet ulaşımı ve hayvan haklarına dikkat çekmek amacıyla yola çıkan Sinan Akın ve Serdar Kepenek, Türkiye turu kapsamında dün Isparta’ya geldiler. Akın ve Kepenek’e zorlu bisiklet yolculuğunda Sibirya cinsi köpek Eska da eşlik ediyor.
İstanbul’da bir restoranda garsonluk yapan 2 arkadaş Sinan Akın ve Serdar Kepenek, çocukluk hayallerini gerçekleştirmek ve bisiklet ulaşımı ile hayvan haklarına dikkat çekmek amacıyla 4 ay önce Türkiye turuna çıktılar. Bu kapsamda dün Isparta’ya gelen Akın ve Kepenek, Bisikletliler Derneği İl Temsilcisi Bahri Bilici tarafından karşılandı.
ŞUBAT AYINDA TURUMUZU BİTİRMEYİ PLANLIYORUZ
Çocukluklarından beri böyle bir tur için hayal kurduklarını ifade eden Sinan Akın, “2 pedal, 4 pati adını vererek yaklaşık 4 ay önce startını verdik. Şuanda 5 bin kilometreye yakın yol geldik. 30’dan fazla il gezdik. İstanbul’dan yola çıktık ve yine orada bitirmeyi planlıyoruz. Hayvan hakları ve bisiklet ulaşımının bir araç olduğu mesajıyla yola çıktık. Sesimizi duyurmaya çalışıyoruz. 1 yıl için bir plan kurduk. Bir aksilik olmazsa Şubat ayında turumuzu bitirmeyi planlıyoruz” dedi.
ESKA’YA EĞİTİM VERİLDİ, O DA BİZİMLE GEZİYOR
Yolculukları boyunca kendilerine Sibirya kurdu cinsi Eska’nın eşlik ettiğini dile getiren Akın, “Eska bize 3 aylıkken geldi. Hayallerimden birisi de köpek sahibi olmaktı. Köpeğimde benimle gelebilir dedi. Okan Arslan köpek eğitmeni arkadaşımın verdiği destekle eğitimlere başlattık. Sibirya kurtlarının özgürlükçü ve keşif ruhu var. O yüzden bize uyum sağladı. Aslında mesajımızı en iyi Eska ile iletiyoruz. İyi ki var. Bizim kadar o da yoruluyor” diye konuştu.
PARKA ESKA’YI ALMADILAR
Yollarda veya gittikleri illerde farklı olaylarla karşılaştıklarını belirten Sinan Akın, “En son Konya’da Ecdad Parkı diye bir yere gittim. Amacım Eska’yı gezdirmekti. Maalesef oraya giremedik. Köpek giremez dediler. Parka köpek giremiyorsa dışarıda nasıl dolaşabilir dedim. Bu tür ilginç olaylarla karşılaşıyoruz” dedi.
BUGÜNE KADAR 40 KG MAMA DAĞITTIK
Öte yandan gezerken gelen bağışlarla sokak hayvanlarına mama dağıttıklarını kaydeden Akın, “Bugüne kadar 400 kilograma kadar mama dağıttık. Hedef 1 tonun üzerine çıkmak. Bisiklette en büyük olay turda iseniz yüktür. Biz kişi başı 15 kilo fazladan yük alarak sokak hayvanlarına faydalı olmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.
EN HASSAS KONU HAYVAN HAKLARI VE BİSİKLET ULAŞIMI
Akın, Isparta’dan sonra rotalarına Burdur, Denizli, Uşak, Afyon, Kütahya, Eskişehir yönünde devam edeceklerini söyledi. Ülkemizde en hassas olan 2 konunun hayvan hakları ve bisiklet ulaşımı olduğuna değinen Sinan Akın, “Bisiklet kültürü, gelişmişliği gösteren sembolik bir araçtır. Çok az masrafı olan, insana sağlık açısından faydası olan bir ulaşım aracıdır. Bunu daha fazla kişiye ulaştırmak istiyoruz. Kimse köpek, kedi veya başka bir hayvan sevmek zorunda değil. Ama hiçbir şekilde bizim onlara şiddet göstereceği anlamına gelmez. Herkes hayvanlara sahip çıkmalı. Ülkemizde hayvana çok fazla değer verilmiyor ama bu konuda düşünceler değişmeye başladı. Umarım herkes bir gün bir hayvan sahibi olur. Gittiğimiz illerde bize sahip çıkan bisiklet ve hayvan hakları derneklerine çok teşekkür ediyoruz. Isparta Bisikletler Derneği il temsilcisi Bahri Bilici bizi misafir ediyor. Kendisine çok teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.
HAFTADA 2-3 GÜN BİR YERLERDE KONAKLIYORUZ GERİ KALAN GÜNLERDE ÇADIR KURUYORUZ
Serdar Kepenek de gittikleri illerde internet üzerinden bisiklet ve hayvan hakları dernekleri ile irtibata geçtiklerini belirterek, konaklama ihtiyacını bu şekilde karşıladıklarını söyledi. Kepenek, “Haftada 2-3 gün bir yerlerde konaklıyoruz geri kalan günlerde çadır kuruyoruz” dedi.
GARSONLUKTAN AYRILIP, YOLLARA DÜŞTÜK
Asıl mesleğinin bilgisayar tamircisi olduğunu ifade eden Kepenek, “En son Sinan ile birlikte garsonluk yapıyorduk. İşten ayrılıp yollara düştük. 4 aydır yollardayız, 7 ay daha yolculuğumuz devam edecek” diye konuştu.